Części zamienne do klasycznych motocykli

Motocykle Simsona zawsze miały stabilne grono miłośników, i nie były żadną nowością na wszelkich pokazach motocyklowych. Zamknięcie produkcji i upadek firmy nie spowodował utraty oddanych marce fanów, a wręcz przeciwnie, zwiększył popularność tych maszyn, które stały się motocyklami kolekcjonerskimi i zabytkowymi. W ekipie mieliśmy trzech kolegów którzy jeździli na zabytkowych Simsonach sprzed czterdziestu lat, zachwalając swoje maszyny jako niemal niezniszczalne, choć okazjonalnie musiały być odpowiednio konserwowane.

Najnowsza seria podzespołów do motocykli Simson

nowe części SimsonW warsztacie zdarzało się nam często serwisować maszyny Simsona, choć od jakiegoś czasu coraz trudniej było o części zamienne, szczególnie do starszych modeli, które musiały być wyposażane w skonwertowane podzespoły od innych motocykli, dlatego też wiadomość o niedawnym ponownym otwarciu linii produkcyjnych Simsona, obsługiwanych przez inną firmę ucieszyła nas bardzo, podobnie jak wielu entuzjastów marki, którzy mogli nareszcie dostać części do ukochanych motocykli, zamiast przerabiać podzespoły innych producentów. Nowe części Simson były przeznaczone głównie do ostatnich serii motocykli, aczkolwiek po drobnych modyfikacjach mogły zostać zamontowane w niemal każdym motorze tej marki. Oczywiście były to części produkowane ze starych wzorów, choć za pomocą nowych technologii i bardziej wytrzymałych materiałów, przez co nawet bardzo stare maszyny zyskiwały nie tylko na osiągach, ale też na wytrzymałości i odporności. Najważniejsza dla wielu kolegów była jednak wartość pokazowa, jaką maszyny zyskiwały przez zamontowanie firmowych części, nawet jeśli były przeznaczone do innego modelu motocykla. Motor złożony wyłącznie z części Simsona mógł być maszyną typowo pokazową, i był dopuszczany do większości konkurencji, podczas gdy motory z podzespołami innych producentów były dyskwalifikowane jako samoróbki.

Początkowa produkcja odbywała się na niedużą skalę, a części były dostępne tylko na zamówienie od producenta, choć samo zainteresowanie nimi było tak duże, iż postanowiono zwiększyć produkcję, a tym samym ułatwić dostęp do części zamiennych zarówno warsztatom, jak i prywatnym entuzjastom. Obecnie nie było problemu z ich zakupem, nawet w dużych ilościach na potrzeby warsztatu motocyklowego, a mimo ograniczonej produkcji, nie były one wcale bardzo kosztowne, zwłaszcza podczas hurtowego zakupu, i prawie nigdy nie było problemu z brakiem jakiegokolwiek elementu na stanie, tak u producenta, jak i w sklepach autoryzowanych sprzedawców.