Nieprzemijająca przydatność kalendarza

Każda firma chce utrwalić swoje istnienie w pamięci klienta jak najdłużej. W tym celu klient jest obdarowywany różnymi gadżetami z logo i nazwą firmy. Gadżety te, to najczęściej drobne przedmioty codziennego użytku, które lubimy mieć  w zasięgu wzroku i ręki. Jednym z najpopularniejszych przedmiotów pamiątkowych codziennego użytku jest kalendarz, a ściślej, jedna  z wielu jego odmian. Nie jest to, co prawda, drobny przedmiot, ale na pewno codziennego użytku. Firmy uwielbiają się nimi reklamować.

Jak zaprojektować kalendarz reklamowy?

kalendarze książkowe dla firmSpośród wszystkich rodzajów, największym powodzeniem cieszą się kalendarze książkowe dla firm. Ich przydatność jest niekwestionowana, pomimo laptopów, smartfonów itp. udogodnień elektronicznych, bo on – ten kalendarz- jest, leży sobie na biurku, czy na stole – pod ręką. Wystarczy otworzyć właściwa stronę i można zapisać lub odczytać, co trzeba. Nie trzeba się logować, wpisywać hasła, przeszukiwać stronę lub skrzynkę, wskazując właściwy kod lub tylko literę. Kalendarz książkowy jest prosty w obsłudze. Jeden dzień – jedna strona do zapisywania. Dodatkowe strony, to różne przydatne informacje, no i przede wszystkim pełna wiedza o działalności firmy, która go wydała. Bardzo ważną sprawą jest odpowiednie zaprojektowanie kalendarza, który ma być wizytówką firmy.  Można popuścić wodze fantazji, bo im bardziej oryginalny przedmiot, tym dłużej pamięta się go. Więc zarówno surowiec, z którego będzie wykonany, jak i stylistyka powinny zadziwiać i przyciągać uwagę. Kalendarz powinien zawierać jak najwięcej informacji o firmie. Na każdej stronie powinno znajdować się przynajmniej logo, wkomponowane tak, aby nie zajmując wiele miejsca, było dobrze widoczne. Dodatkowe informacje, które znajdą się w kalendarzu powinny dotyczyć jak najszerzej pojętej komunikacji. Jeżeli użytkownik zajrzy do kalendarza, aby połączyć się z ulubioną linią lotniczą lub znaleźć numer kierunkowy do danej miejscowości, zamiast szukać tych informacji w internecie, to znak, że ten przedmiot leżący na biurku, spełnił swoją funkcję. Czyli kalendarz książkowy jest udanym gadżetem firmowym. Oczywiście nie jest to jedyny upominek, który firmy oferują swoim klientom.

Jest  ich duży wybór. Wykonane są z różnych surowców, są różnego przeznaczenia, bardziej lub mniej powiązane z profilem działalności firmy, która je funduje. Jednak zawsze intensywnie prezentują jej symbolikę, bo to jest główny i jedyny cel tych gadżetów. Ponadto, żelazną zasadą jest, że są one rozdawane, a nie sprzedawane klientom. Firmy oferują coraz to nowe gadżety, włączając elektronikę, ale w tym powiększającym się zestawie, kalendarz książkowy ma swoją trwałą i niezmienną pozycję.