Wydajny akumulator motocyklowy

Wraz z nastaniem wiosny rozpoczął się na nowo sezon motocyklowy. Przed pierwszą przejażdżką sprawdzamy motocykl, a on nie chce odpalić. Winowajcą często okazuje się rozładowany akumulator. Czasami wystarczy go naładować, a czasem jest konieczna wymiana na nowy. Zadanie z pozoru może wydawać się łatwe, ponieważ wytyczne są zawarte w instrukcji obsługi pojazdu. Jedna przez lata technologia ewoluowała, a akumulatory stały się lżejsze, mniejsze i wydajniejsze.

Wybór akumulatora motocyklowego

akumulatory motocyklowe wrocławJeśli motocykl nie ma prądu i inne usterki zostały wyeliminowane, a nawet po podłączeniu prostownika akumulator nie chce się ładować, to oznacza że nadaje się do wymiany. Po pierwsze musimy określić jego rozmiar. Akumulatory motocyklowe Wrocław mają ujednolicone nazewnictwo, dzięki czemu łatwiej między niemi nawigować. Następnym krokiem jest ustalenie, czy plus znajduje się z lewej czy z prawej strony. Jest to pozornie błahy szczegół, który może uniemożliwić montaż akumulatora. Zazwyczaj im większa pojemność skokowa motocykla, tym akumulator musi być mocniejszy. Można założyć silniejszy akumulator, lecz nie zaleca się zakładania słabszych niż zaleca producent. Jeżeli bateria będzie dużo pojemniejszy, to alternator nie będzie w stanie jej naładować. Najlepiej pozostać przy pojemności zalecanej przez producenta. Pojemność akumulatora jest podany w amperogodzinach (Ah), a prąd rozruchowy w amperach (A). Rodzaje akumulatorów: kwasowo – ołowiowy – najstarszy typ akumulatora, jego zaletą jest niska cena i łatwy dostęp w sklepach motocyklowych. Posiadają płynny elektrolit, który musimy samodzielnie uzupełniać. Akumulatory AGM charakteryzują się dłuższą żywotnością i wyższymi parametrami. Znajdują zastosowanie w nowszych modelach. Żelowe (GEL) są polecane do motocykli naszpikowanych elektroniką, w których zapotrzebowanie na energię jest o wiele większe niż w przypadku starszych modeli. Najnowsze są akumulatory litowo – jonowe. Ich lekka konstrukcja jest z powodzeniem stosowana w motocyklach. Mogą być one nawet o 80% lżejsze od kwasowo – ołowiowych. Nie ma w nich kwasu, dzięki czemu można je montować w dowolnej pozycji.

Dodatkową funkcją w akumulatorach jest ekran LCD, który wyświetla podstawowe informacje, np. liczba dni od instalacji i napięcie. Niektóre posiadają wbudowany alarm, który informuje właściciela o niskim poziomie mocy. Podczas wyboru warto zasugerować się starym akumulatorem oraz miejscem przeznaczonym na niego (kieszonka, korytko). Jeśli jest to nasze pierwsze doświadczenie związane z kupowaniem nowego akumulatora, to warto zgłosić się do profesjonalnego salonu sprzedaży.